چطور خوش اندام بمانیم؟

چگونه در خانه ورزش کنیم؟باشگاه بانوان خورشید
چگونه در خانه ورزش کنیم؟
مارس 2, 2020

چطور خوش اندام بمانیم؟

همراه ما باشید تا با چند راهکار ساده برای داشتن یک اندام زیبا آشنا شوید.

آرزوی داشتن هيکل و اندام خوب، با وجود اين همه خوراکی‌های خوشمزه و فرو رفتن در کاناپه جلوی تلويزيون، آرزوی محالی به نظر می‌رسد. اما با برداشتن اين چند قدم، راه را بر خودتان هموار کنيد.

چند قدم در راه خوش اندامی

1) ورزش‌های گروهی

شما نيز همانند ساير افراد، کارهای زيادی را به همراه دوستان خود انجام می‌دهيد. با آن‌ها به خريد می‌رويد، در کنار آن‌ها غذا می‌خوريد و تفريحات مورد علاقه خود را در کنار آن‌ها انجام می‌دهيد. پس چرا سعی نمی‌کنيد تمرينات ورزشی را به همراه دوستان خود انجام دهيد؟
اگر شما به همراه دوستان خود ورزش کنيد بيشتر از قبل از جلسه ورزشی خود راضی خواهيد بود. به همين خاطر متخصصان توصيه می‌کنند به همراه دوستان خود به باشگاه برويد، همديگر را به طور مرتب ملاقات کنيد و چالش‌های خود را با يکديگر به اشتراک بگذاريد.
اگر فردی را برای همراهی پيدا نمی‌کنيد بهتر است از رسانه‌های اجتماعی کمک بگيريد. شما می‌توانيد از جامعه آنلاين کمک بگيريد و نتايج تمرينات ورزشی خود را به حداکثر برسانيد.

چطور خوش اندام بمانیم؟باشگاه خورشید

2) وعده‌های زياد اما کوچک

اگر در طول روز وعده‌های کوچک با تناوب بيشتر بخوريد، وضعيت تناسب اندامتان در شرايط بهتری قرار می‌گيرد. خوردن غذاهای کم‌حجم هر چند ساعت يک بار متابوليسم شما را حفظ کرده و کمک می‌کند زودتر وزن کم کنيد. خوردن وعده‌های کوچک غذايی همچنين کمتر احتمال دارد شما را به سمت مصرف ميان وعده‌های ناسالم در طول روز ببرد.
اگر شيرينی، نوشابه، تنقلات مضر را از درون سبد کالايتان بيرون بياوريد و اصلا آن‌ها را نخريد، ديگر نیازی نیست نگران وسوسه دلتان برای خوردن آن‌ها باشيد، پس اصلا نخريد تا نخورید.

3) چای سبز

می‌دانيد چرا چای سبز می‌تواند تناسب اندام شما را حفظ کند؟ چون سرشار از آنتی‌اکسيدان است، آب بدن را تأمين می‌کند و به دليل داشتن پلی فنول (Polyphenol) از رشد سلول‌های سرطانی پيشگيری می‌کند.

چای سبز به دليل خواصی که دارد باعث سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن می‌شود، زيرا از انتقال قند در ميکروارگانيسم‌های چربی جلوگيری می‌کند و با کاهش سطح چربی بد   LDL  سطح چربی خوب یعنی HDL را افزايش می‌دهد. اين چای سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزايش داده و به اين ترتيب موجب کاهش وزنتان می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستيد که استرس باعث تحريک اشتهايتان می‌شود بايد بدانيد بهتر است در اين مواقع چای سبز نوش جان کنيد.

چطور خوش اندام بمانیم؟باشگاه خورشید

4) در مورد ميان وعده‌های شب هنگام، محتاط و انتخاب‌گر باشيد.

اغلب خوردن‌های بدون تفکر بعد از شام اتفاق می‌افتند، زمانی که شما بعد از گذروندن یک روز پر مشغله می‌خواهيد بنشينيد و استراحت کنيد و البته در مقابل تلويزيون.

خوردن میان وعده يکی از آسان‌ترين راه‌های دور شدن از رژيم غذايی سالم است. در چنين مواردی يا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببنديد يا به خودتان فقط اجازه مصرف يک ميان وعده کم کالری مانند يک تکه کوچک شيرينی خانگی را بدهید.

5) در هر وعده‌ای پروتئين بخوريد.

پروتئين، بسيار سيرکننده‌تر از کربوهيدرات‌ها و چربی‌ها است و به شما برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سيری و پری می‌دهد. همچنين به حفظ توده ماهيچه‌ای کمک کرده و سوزاندن چربی را تسهيل می‌کند، بنابراين مطمئن شويد که پروتئين‌های سالم مانند سفيده تخم مرغ، غذاهای دريايی، ماست، گوشت بدون چربی، پنير، سويا، مغزها يا حبوبات را در وعده‌ها و ميان وعده‌های خود گنجانده باشيد.

چطور خوش اندام بمانیم؟باشگاه خورشید

6) دندان‌های خود را مسواک بزنيد.

زمانی که غذایی را می‌خوريد بعد از آن مسواک بزنيد. اگر واقعا گرسنه نيستيد و از روی عادت يا سرگرمی غذا می‌خوريد سعی کنيد دندان‌های خود را مسواک بزنيد. اينکار باعث می‌شود از خوردن مواد اضافی خودداری کنيد زيرا دوست نداريد زحمتی که برای تميز کردن دندان‌های خود کشيده‌ايد را خراب کنيد.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستيد که به خوردن مواد شيرين علاقه‌مند هستند، اين روش می‌تواند بسيار مفيد باشد. اگر هوس يک ماده شيرين کرده‌ايد اما دندان‌های خود را مسواک زده‌ايد، ممکن است طعم هيچ ماده‌ای را بعد از آن دوست نداشته باشيد. اين موضوع مانع از پرخوری بيش از حد می‌شود و بدن شما را سالم‌تر نگه می‌دارد.

7) نخرید!

شايد مهم‌ترين گام در راستای داشتن يک هيکل رويايی، نخوردن خوراکی‌های مضر و چاق‌کننده است و اين کار محقق نمی‌شود مگر با نخريدن اين کالاها. اگر شيرينی، نوشابه، تنقلات مضر را از درون سبد کالايتان بيرون بياوريد و اصلا آن‌ها را نخريد، ديگر نمی‌خواهد نگران وسوسه دلتان برای خوردن آن‌ها باشيد، پس اصلا نخريد تا نخوريد.

8) تکرار يک حرکت

در پايان بايد اثرات مطلوب ورزش را گوشزد کرد، هر ورزشی انجام می‌دهيد، آن را تکرار کنيد. تکرار در ورزش بيش از زمان ورزش کردن مهم است و می‌تواند چربی‌های اضافی را از شما دور کند. مثلا هر روز ده بار دراز و نشست، کارسازتر از هفته‌ای يکبار آن هم صد بار دراز و نشست خواهد بود، پس تکرار را فراموش نکنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *