بوکس



بوکس به چه معناست؟


بوکس یک ورزش کلاسیک است و هرگز از مد نمی‌افتد. راز ماندگاری بوکس، لیست طولانی مزایای سلامتی آن است. با این وجود، بوکس چیزی بیشتر از این است که دو نفر همدیگر را ناک اوت کنند. برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی این ورزش، شما باید هنر ظریف هماهنگ سازی پانچ‌ها با حرکات پا را درک کنید.
ورزش بوکس نیز مانند بسیاری از ورزش ها دارای فواید خاص خود است که از جمله آنها می توان به تقویت سیستم قلبی عروقی، افزایش قدرت بدنی، کاهش استرس، تناسب اندام و لاغری و .. اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک از این فواید خواهیم پرداخت.





" فواید ورزش بوکس برای قلب و ریه‌ها"


بوکس یک ورزش سخت است و حسابی از بدن – به ویژه قلب و ریه‌ها – کار می‌کشد. یک دقیقه استراحت میانِ راندهای مسابقۀ بوکس حتی برای نفس تازه کردن بازیکنان هم کافی نیست. تمرکزی که بر روی ضربات مشت مکرر وجود دارد باعث می‌شود تا در طول زمان سیستم قلب و عروق شما تقویت شود. هرچه ریه‌ها و قلب‌تان در وضعیت بهتری باشند، سلامتی کلی‌تان نیز بهبود می‌یابد. وقتی قلب و ریه‌ها قوی‌تر می‌شوند، خون نیز بهتر در سراسر بدن پمپاژ می‌گردد و این بر روی زندگی روزمره‌تان اثر می‌گذارد. بدن‌تان بعد از تجربۀ استرس و تقلای جسمانی نظیر بالا رفتن از پله‌ها، سریع‌تر ریکاوری می‌شود. از دیگر فواید ورزش بوکس می‌توان به بهبود خواب و کاهش خطر حملات قلبی و سکته مغزی اشاره کرد.


بوکس قدرت بدن را افزایش می‌دهد


خوش اندام ماندن یک بحث است، و ساختن بدنی قوی‌تر، بحثی دیگر. تمام آن پانچ‌ها و پرش‌ها بخاطر بازخوردی که از حریفتان می‌گیرید، شما را قوی می‌کنند. شما برای رسیدن به پیروزی، چه به مشت‌هایتان تکیه کنید و چه به رقص پای درجه یکتان، انجام این فعالیت‌ها به سطح خاصی از قدرت نیاز دارد. بعنوان مثال مشت زدن به یک کیسه بوکس صدها بار در هر جلسه، بالا تنه و پایین تنه را بطور همزمان بکار می‌گیرد. این حرکات پی در پی، هر دو بخش بدن را بطور همزمان محکم و قوی می‌کند. این، کار بسیار مهمی است، زیرا بسیاری از تمرینات، این توانایی را ندارند که همه‌ی گروه‌های عضلانی را در یک زمان بکار بگیرند. علاوه بر این، بسیاری از مربیان تمایل دارند که تمرینات قدرتی را با بوکس ترکیب کنند. اینکار قدرت بدن را خیلی بیشتر افزایش میدهد.