باشگاه ورزشی خورشید

همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب

آشنایی با ورزش ها

Cycling

هوازی

  ورزش هوازي چيست ورزش هوازي يا ايروبيک ورزشي است که ضربان قلب در حدود 65 تا 80 درصد حداکثر ميزان ضربان قلب براي مدت حداقل 20 دقيقه قرار داشته باشد. هر چند برخي ورزش ها مانند وزنه برداري به طور ناگهاني سبب افزايش ضربان قلب و رسيدن آن به مقدار ضربان مذکور مي شوند اما چون ضربان براي مدتي نسبتا طولاني در اين مقدار ثابت نمي ماند ورزش هوازي به حساب نمي آيند.  ورزش هوازي  ورزش هوازي و غير هوازي ايروبيک در زبان انگليسي به معني « با اکسيژن » مي باشد. هنگامي که براي مدت طولاني ماهيچه ها مشغول فعاليت هستند آنها به منظور ادامه فعاليت از خون اکسيژن بيشتري را جذب مي کنند. قلب و ريه ها به منظور تامين اکسيژن مورد نياز ماهيچه ها در اين بازه زماني سريع تر کار مي کنند. هنگامي که ماهيچه ها به صورت ناگهاني تحت فشار بسيار شديد قرار مي گيرند ( مانند وزنه برداري يا دوي 100 متر ) قلب قادر به تامين اکسيژن مورد نياز آنها نمي باشد و اين ورزش ها نمي توانند مستمر و ادامه دار باشند و در بازه هاي کوتاهي از زمان انجام مي شوند، به همين دليل به آنها ورزش هاي بي هوازي مي گويند.  انواع ورزش هاي هوازي هر تمريني که سبب افزايش ضربان قلب براي مدت نسبتا طولاني شود ورزش هوازي است. فعاليت هاي روزمره مانند پياده روي و يا بالا رفتن از پله ها اگر با شدت انجام شوند ورزش هوازي به حساب مي آيند.ورزش هاي هوازي عموما شامل به کار گرفتن عضلات اصلي بدن مانند عضلات ران، بازو ها، عضلات سينه و پشت پا که نيازمند اکسيژن بيشتري مي باشند است. ايروبيک دويدن، و شنا از ورزش هاي هوازي معمول مي باشند، اگرچه طيف گسترده اي از فعاليت ها مانند بازي بسکتبال، يوگا و ... هم مي توانند ورزش هوازي به حساب آيند.  سلامت قلب ورزش ايروبيک تاثير چشمگيري در افزايش سلامت قلب دارند. وظيفه قلب رساندن خون به مغز، ماهيچه ها و ساير ارگان هاي بدن است. از آنجا که قلب در طول زمان انجام ورزش ايروبيک با شدت بيشتر کار مي کند به مرور زمان قلب قوي تر مي شود. حال که قلب قوي شده در زمان هاي عادي نيازي ندارد با شدت و قدرت براي رساندن خون به ارگان هاي بدن کار کند و  ضربان قلب در حال استراحت قرار مي گيرد. اين امر خطر حملات قلبي و ساير بيماري هاي قلبي را کاهش ميدهد. کاهش وزن از ديگر فوايد ورزش  ايروبيک به وجود آودن شرايطي براي سوزاندن کالري در زماني نسبتا طولاني است. هنگامي که ماهيچه ها کار مي کنند به انرژي نياز دارند. بخشي از اين انرژي از کالري مواد غذايي که شما مي خوريد تامين مي شود . اگر شما به اندازه کافي ورزش ايروبيک انجام دهيد بدن براي تامين انرژي مورد نياز ماهيچه ها چربي هاي اضافه را مي سوزاند. کاهش وزن از طريق ورزش هاي هوازي به همراه يک رژيم غذايي مناسب بسيار سالم تر از رژيم غذايي تنها است. زيرا يک رژيم غذايي سخت گيرانه و کم کالري باعث ضعف و کاهش حجم عضلاني شما مي شود. فوايد ديگر ورزش هاي هوازي  ايروبيک علاوه بر افزايش سلامت قلب و کمک به کاهش وزن فوايد ديگري مانند افزايش سطح انرژي بدن و ميل جنسي دارند. اين ورزش ايروبيک باعث کاهش استرس و فشارهاي ذهني مي شوند. علاوه بر اين موارد ورزش کردن در بسياري از افراد سبب افزايش اعتماد به نفس مي شود.

بیشتر بدانید
Cycling

یوگا

يوگا داراي ابعاد فلسفي و در عين حال کاربردي مي‌باشد. به گفته کارشناسان اين ورزش، فلسفه يوگا با روح دروني انسان، گيتي و چگونگي ارتباط و پيوستگي اين دو سروکار دارد. تمرينات يوگا مي‌تواند روح انسان را تقويت کند و آن را به آفريننده جهان هستي نزديکتر کند، تا بدين صورت انسان از لحاظ روحي، درک بيشتري به خود و خداي خود داشته باشد.

يوگا شناختي مستقيم و بي واسطه از ژرفاي هستي خويش و هماهنگي با قوانين طبيعت است. اين معرفت شهودي در پي سلوکي پي گير و عشقي صادقانه حاصل مي‌شود. در پي اين سلوک، فرد تسلطي همه جانبه بر قواي تن، احساسات و افکار خود پيدا مي‌کند. و در نهايت مي‌تواند خود را از حيطه تغييرات احساسي و نگرانيهاي فکري فراتر برده، در عمق قلب خود قرار يابد، جايي که تلاطمات فکري و محيط خارجي قادر نيست تاثيري بر آن داشته باشد. در مورد واژه «يوگاً اختلافاتي ديده مي‌شود، و آن را به معاني :»اتحاد و وصال«، »رؤيت و نظاره«و»کنترل و به زير يوغ آوردن" به کار برده‌اند. نه تنها در مورد ريشه واژه يوگا اختلافاتي ديده مي‌شود، بلکه در تعاريف و توضيحات مشروحي که درباره يوگا در متون گوناگون آمده نيز تفاوتهايي وجود دارد. اين در حالي است که متون کهن و مختلف يوگا، تعاريف متنوع يکديگر را تأييد کرده‌اند. ولي در واقع هيچ تعريف مشترکي پيرامون اين تجربه عميق ارائه نشده‌است. ظاهراً در اکثر موارد، زاوية ديد اساتيدي که يوگا را تعريف کرده‌اند با يکديگر متفاوت بوده‌است.

يوگا تعريفي از يک گروه محدودي از تمرينات يا حالت معيني نيست، بلکه بيشتر اشاره به مجموعه‌اي از فنون، از ساده تا بسيار پيشرفته، و احوال باطني مختلف و در واقع يک سير و سلوک کامل دارد.

روشن بينان و دانايان بسياري، بويژه در هند، در پس سالها تزکيه نفس و مراقبه‌هاي ژرف، حالاتي متفاوت از آگاهي را کشف و تجربه کردند. مجموعه اين حالات و فنون و تعاليمي که براي درک و وصول به اين احوال توسط آن مردان خردمند طراحي و دريافت شد "يوگاً خوانده مي‌شود.

هر کدام از اين خردمندان، جنبه‌هايي خاص از اين معرفت گسترده را مورد توجه قرار داده، براساس آن تعريفي ارائه کرده‌اند. البته اين تعاريف از هم بيگانه نيستند. آنها تماماً در حول خودشناسي و بالا بردن توان فردي و توسعة آگاهي متمرکز مي‌باشند. ولي برخي روش اين علم و بعضي غرض از اجراي اين فنون و گروهي نيز غايت اين تعاليم را توصيف و تشريح کرده‌اند. بنابر اين براي درک بهتر از اين معرفت گسترده و نه چندان روشن، مطلوبتر آن است که اين تعابير مختلف را در کنار هم گذاشته و از همة آنها بهره ببريم.

بیشتر بدانید
Cycling

پیلاتیس

آياپيلاتس لاغر ميکند؟ ***پيلاتس مستقيما به عنوان يک سيستم براي کاهش وزن نيست.

اما بطور غير مستقيم به کاهش وزن و کاهش سايز کمک ميکند.
ثابت شده است افرادي که تمرينات پيلاتس را انجام ميدهند به مقاومت بدني بالا و به سرعت متابوليسم بيشتري دست پيدا ميکنند.

**از هر 10 نفر 8 نفر در يک دوره اي از زندگي تحت تاثير مشکلات عضلاني و اسکلتي قرار ميگيرند.
استفاده نادرست از ستون فقرات،وضعيت هاي نامناسب و نامتعادل نشستن ،ايستادن در زمانهاي طولاني و بطور مداوم در اين وضعيت ها قرار گرفتن راه را براي ايجاد تنش در عضلات ،خستگي،افزايش استرس و اسپاسم عضله باز ميکند.

**بنابراين باعث شکايت افراد از درد پشت و گردن ميشود. تمرينات پيلاتس فوايد بسياري رو براي حل اين مشکلات تثبيت کرده است.
------------------------------
پيلاتس سيستم ورزشي امن ومعقوليست که به شما وضعيت اندامي خوب وهوشياري ذهني وبدني مي بخشد ...

کمک مي کند که نسبت به خودتان حس بهتري داشته باشيد.:::
--------------------------
 آيا ميدانيد چگونه متابوليسم بدنتان را افزايش دهيد؟:::

افزايش متابوليسم بدن يکي از اهدافي است که براي داشتن وزن ايده آل در همه جا از آن سخن به ميان مي آورند اما افزايش متابوليسم بدن و سوزاندن کالري وابسته به چندين عامل مي باشد:::

برخي از افراد اين سوخت و ساز بالا را به ارث برده اند.::::

به طور کلي مردان نسبت به زنان کالري بيشتري مي سوزانند و حتي زماني که هر دو جنس در حال استراحت هستند مردان سهم بيشتري در سوزاندن کالري نسبت به زنان دارند که اين امر به خاطر بالا بودن ميزان حجم عضلاني در مردان و سطوح مختلف هورمون ها در بدن مي باشد. :::

عامل ديگر در تفاوت متابوليسم بدن افراد ، سن مي باشد به صورتي که پس از سن 40 سالگي به صورت پيوسته متابوليسم بدن کاهش پيدا مي کند.:::

بیشتر بدانید

مقالات